Winter feelings

snow

Ik hou ervan om in de winter lekker de verwarming hoog te zetten en een kop chocolade melk te maken met een dikke toef slagroom. ’s Avonds lekker op de bank kruipen met een dekentje om en aan mijn blog werken of gewoon een boek lezen. Dit geeft mij echt een winters gevoel, jammer dat die sneeuw bij mij nog ontbreekt.

socks

Warme voeten en handen

Nadat ik van school kom heb ik het altijd zo koud en vind ik het heerlijk om binnen te komen in de warmte. Ik trek dan meestal mijn spijker broek uit en wissel het in voor mijn jogging broek met een paar lekkere dikke sokken(onesies zijn ook perfect maar helaas heb ik er nog geen). Warme voeten en handen zijn heel belangrijk, vooral in de winter. Wie koude handen en voeten heeft krijg te weinig bloed toegevoerd naar die plaatsen. Dat komt de verzorging van de huid, het bindweefsel en de spieren daar niet ten goede. Dus een paar dikke sokken en handschoenen kunnen geen kwaad. Ook krijg ik er een lekker winters gevoel door. Ik vind sokken met een patroontje van bijv. ijsvlokjes zo leuk, ik ben van plan die nog ergens te kopen.

blog

Lezen

Heerlijk om lekker in een spannend boek weg te kunnen kruipen. Vooral als het regent en je hoort de regen tikken tegen je huis, daardoor krijg ik een gezellig knus gevoel. Het liefst lees ik een extra dik boek dan kan ik er lekker lang over doen. Ook vind ik een hele serie uitlezen leuk, zoals Harry Potter, the Hungergames en de grijze jager. Als die leraren nu eens minder huiswerk geven heb ik hier veel meer tijd voor, ook kan ik dan meer bloggen.

Sneeuw

Natuurlijk geeft die sneeuw een extra winters gevoel maar jammer genoeg sneeuwt het niet altijd. Je kan bijv met nep sneeuw dingen op je raam tekenen voor dat sneeuw gevoel. Als het dan sneeuwt vind ik het heerlijk om een sneeuwballen gevecht te houden met vriendinnen en daarna een lekkere mok chocomel naar binnen te werken. Het is natuurlijk niet zo fijn al het -20 graden is maar gelukkig vallen de temperaturen in Nederland wel mee en zijn dikke sjalen, mutsen, handschoenen en een extra paar sokken wel genoeg. Soms als het extreem koud is doe ik wel eens een extra panty onder mijn broek aan maar meestal red ik het hiermee.

food

De 5 minuten cake

Misschien ken je ditrecept al, maar dit is dus een chocolade cake die je klaar kunt maken in een mokje en waar je ongeveer 5 min. over  doet. Perfect voor na school als je even zin hebt in iets warms en het ziet er natuurlijk ook nog super leuk uit!

Ingrediënten

Voor 1 mokje

  • 4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
  • 2 eetlepels suiker
  • 2 eetlepels cacao
  • 1 ei
  • 3 eetlepels melk
  • 3 eetlepels boter of olie
  • ¼ theelepel vanille (of pepermunt) extract
  • 1 eetlepel chocolate chips (stukjes chocolade)
  • 1 grote mok

Bereidingswijze

Voorbereiding: 10min  › Bereiding: 3min  › Klaar in:13min

  1. Doe de droge ingrediënten in de mok en roer goed door.
  2. Breek een ei en doe dat in de mok. Mix dit heel goed zodat er geen klontjes bloem in de hoekjes achterblijven. Schenk de melk en de olie erbij en roer goed door. Voeg het vanille extract toe.
  3. Zet je mok in de magnetron en verwarm drie minuten op maximaal vermogen (1000 watt. Wacht tot de cake stopt met rijzen en stevig wordt in de mok.
  4. Je kunt natuurlijk de cake er ook uithalen en op een bordje leggen.
  5. Versier je cake eventueel nog met slachroom of poedersuiker
  6. Op eten die handel!

Hoe krijg jij een wintergevoel?

Veel liefs,

Kiki

Een gedachte over “Winter feelings

Geef een reactie

